علائم بیماری زونا No Further a Mystery

Wiki Article

افراد نمی‌توانند به زونا مبتلا شوند مگر اینکه قبلاً آبله مرغان گرفته باشند. هیچ درمانی برای زونا وجود ندارد، اما درمان‌هایی برای مدیریت علائم مربوط به آن وجود دارند.

علائم زونا می‌توانند بر روی صورت و چشم‌ها، دهان و گوش‌ها نیز ظاهر شوند. این ویروس همچنین می‌تواند برخی از اندام‌های داخلی را تحت‌ تاثیر قرار دهد. ​

شخص تصور می‌کند که شخصی قصد آزار و صدمه رساندن به او را دارد.

در بزرگسالی، گاهی ویروس دوباره فعال می‌شود. این بار ویروس واریسلا زوستر ظاهر دوم خود را به صورت زونا نمایان خواهد کرد.

​​​​​​​​پزشکان معمولا با ارزیابی ظاهر بثورات و تاول‌ها بر روی بدن، آن‌ها را از طریق یک امتحان فیزیکی تشخیص می‌دهند. در برخی موارد، آن‌ها ممکن است نمونه بافتی را از مایع تاول‌ها جمع‌آوری کنند و آن را به آزمایشگاه بفرستند تا بررسی کنند که وجود یا عدم وجود ویروس را بررسی کنند.

زونا می‌تواند باعث درد شدید شود، بنابراین ممکن است پزشک موارد زیر را هم تجویز کند:

​عاملی که این ویروس را تحریک می‌کند معمولا روشن نیست، اما ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که اتفاقی رخ دهد که سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و ویروس را وادار به فعال‌سازی مجدد کند. ​

کریپلین با استفاده از این ریشه لغوی این بیماری، نامی جهت تشخیص افکار توهمی به وجود آورد. بنا به تعریف او هرگونه افکار توهمی، بدون احساسات خودآزارانه، در این دسته می‌گنجند.

اگرچه زونا اغلب بدون هیچ مشکلی برطرف می‌شود، اما چندین عارضه بیماری زونا و حمام بالقوه وجود دارند که می‌توانند از زونا ایجاد شوند.

در نتیجه، بسیاری از پارانوئیدها ممکن است برنامه درمانی خود را دنبال نکنند و نیمه کاره رها کنند و حتی ممکن است انگیزه های درمانگر را زیر سؤال ببرند.

بیماری زونا (تبخال زوستر) یک عفونت ویروسی است که باعث شیوع بثورات دردناک یا تاول‌های پوستی می‌شود. این بیماری ناشی از ویروس واریسلا زوستر است، همان ویروسی است که باعث ایجاد آبله مرغان می‌شود.

روش های درمان قطعی وسواس فکری و عملی + فایل صوتی فروردین ۲۸, ۱۳۹۹

کربوهیدرات‌های پیچیده حاوی فیبر بیشتری هستند و ارزش غذایی بالاتری دارند.

بیشتر بدانید: چه عواملی باعث ایجاد لالی انتخابی می شود؟

Report this wiki page